Terug naar JARENLANGE EXPERTISE

Procesoptimalisatie en proces- & risicomanagement

Vandaag de dag is onze samenleving onderhevig aan veranderingen die elkaar sneller dan ooit te voren opvolgen. Dit heeft niet alleen een invloed op ons als persoon, maar ook op ons als medewerker, manager of directeur van een organisatie. Vanuit Hofmeier denken we graag met u mee over wat dit voor u en uw onderneming betekent. We kijken dan niet alleen vanuit het financiële oogpunt, maar ook naar meer dan de cijfers alleen.

Strategie
Aan trends als robotisering, digitalisering en ook maatschappelijk verantwoord ondernemen is niet meer te ontkomen. Uw organisatie zal in meer of mindere mate mee moeten gaan in deze ontwikkelingen om haar bestaansrecht in de toekomst te behouden. De strategische keuzes zijn aan u om te maken, maar Hofmeier wisselt hierover graag van gedachten met u. Vervolgens ondersteunen wij u in het vertalen van deze keuzes naar passende doelstellingen, sturing en beheersing.

Structuur
Om uw doelen te behalen is een bijpassende organisatiestructuur nodig. Dit gaat verder dan een indeling in managementlagen en afdelingen. Het gaat ook om de persoon met de juiste kennis en competenties op de juiste plaats, ondersteund door optimaal ingerichte processen.

Wij denken mee over sturing en beheersing van processen, process improvement, risk management en leveren een bijdrage op het gebied van projectmanagement. Samen met u wordt de passende oplossing gevonden; voor vandaag én voor de toekomst.

Samenwerking
Bij de inrichting van uw onderneming is van belang dat deze passend is voor de bedrijfscultuur en de sector waarin u actief bent. Vanuit Hofmeier bedenken wij dan ook geen oplossingen vóór u, maar sámen met u. Door samenwerking willen wij tot een oplossing komen waarvan u ook na ons vertrek uit uw organisatie plezier blijft hebben.

Onze consultants bieden begeleiding aan de projectgroep die aan de slag gaat met uw vraagstuk: van het vaststellen van het probleem tot en met het borgen van de oplossingen met maximale toegevoegde waarde. ‘Efficiënt’ en ‘effectief’ zijn hierin sleutelwoorden voor succes.

Onze werkzaamheden bestaan onder meer uit het:

  • Vaststellen van visie en strategie en deze vertalen naar concrete doelstellingen
  • Opzetten en begeleiden van trajecten in process improvement
  • Inrichten van het processenlandschap
  • Adviseren over processturing en -beheersing
  • Opstellen van het Risk & Control Framework
  • Project- en programmamanagement
  • Organiseren en voorzitten van een Simulatie Spel “Operational Excellence met Lego”
  • Begeleiden van automatiseringstrajecten

Wij zijn benieuwd naar uw organisatorische uitdagingen. Graag gaan we met u in gesprek over uw specifieke behoeften.

Voornaam*
Achternaam*
Velden met * zijn verplicht
Hidden
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
max-de-klerk

Max de Klerk

Sectorleider Bedrijfsleven

0648981017